29 Aug 2012

Publicitet na Facebooku - Fan page


U postu “5 saveta kako da povećate posetu na blogu” smo napomenuli da je Facebook bitan u popularizaciji bloga. Danas ćemo da se pozabavimo razlozima zašto je to tako.

Facebook nudi tri mogućnosti da izgradite svoje prisustvo na njemu: to su profil, grupa i fan stranica. Iako je fan stranica nama blogerima od najveće koristi, ukratko ćemo reći par reči o FB profilu i grupi.

  • Profil može da otvori svako od nas pod uslovom da ima najmanje 13 godina. Putem profila mi se povezujemo sa prijateljima, te je profil i namenjen pojedinačnim korisnicima, odnosno privatnim licima.
  • Grupa se najčešće otvara za povezivanje ljudi ili neformalnih organizacija sa zajedničkim interesovanjima i stavovima. U grupi, koja može da bude otvorenog ili zatvorenog tipa, razmenjuju se mišljenja, sadržaji od interesa za njene članove, dogovaraju aktivnosti i slično.
  • Stranica je namenjena blogovima, brendovima, radnjama, firmama ili pojedincima koji sprovode aktivnosti u cilju popularizacije svoje delatnosti ili poslovanja. Dok sve tri opcije (profil, grupa i stranica) nude različite oblike i mogućnosti povezivanja sa prijateljima, odnosno članovima i fanovima, najjače marketinške mogućnosti i sredstva promovisanja bloga, brenda ili biznisa nudi stranica.
Napomena: da biste otvorili grupu ili fan stranicu morate prvo da imate lični profil. 

Velika prednosti FB stranice jeste mogućnost praćenja statistike posećenosti i aktivnosti na vašem fan pageu. Facebook Insights je aplikacija već integrisana sa fan stranicom, koja vama kao administratoru pruža uvid u podatke koliko je FB korisnika videlo sadržaj na stranici, koliko je njih na njega kliknulo, podelilo ga na svoj wall i slično. Insights daje i demografske podatke koji se odnose na rod, uzrast i geografsku sredinu iz koje fan pristupa vašoj stranici. Ova statistika omogućava da mnogo efikasnije kreirate sadržaj i uspostavite kvalitetnu komunikaciju sa fanovima, kao i da povećate njihov broj. 
Sada kada smo objasnili ove stvari, možemo da krenemo sa prvim korakom, kreiranjem FB fan stranice za vaš blog.
  • Krećemo od osnovnih, ali izuzetno bitnih stvari. Da ne biste stavljali posetioca vaše strane u dilemu čime se bavite, o čemu pišete i generalno čemu je stranica posvećena, morate da popunite osnovne informacije o vašoj aktivnosti, što ćete uraditi kada kliknete na polje Basic information. Naročito obratite pažnju na about i description deo.  About deo je vidljiv na samoj stranici i zbog toga je izuzetno bitan. Neka on bude kratak, ali efektan opis vašeg bloga, sročen tako da informiše, ali i zaintrigira posetioca da pomisli “Ooo, ovo će biti interesantno za praćenje. Lajkovaću ovu stranu.” U About delu slobodno napišite i web adresu vašeg bloga. 
Sam Basic information deo koji smo popunili nije vidljiv na samoj naslovnoj stranici, ali mu se pristupa kada se klikne na Description naslov. Ne samo da ova stranica popunjena obaveštava posetioca detaljnije o vašem blogu, već ostavlja i profesionalni utisak. 
  • Slika govori hiljadu reči. Koliko je kvalitetna i relevantna slika bitna čuli smo stotinu puta. Ali zaista je tako, zato budite veoma pažljivi u odabiru slike koju ćete staviti na naslovnu stranicu. To je vaš Cover photo. Slika mora da bude efektna, show stopper, da privuče i zadrži pažnju i bude relevantna za temu vašeg bloga.  Što se dimenzija tiče, slika treba da bude 851 piksela široka i 315 piksela visoka. Ukoliko aplodujete sliku manjih dimenzija rezultat će biti ravučen i deformisan cover photo. Veličina slike treba da bude manja od 100 kb kako biste omogućili lako i brzo otvaranje vaše fan stranice.   
Dok budete popunjavali ove osnovne podatke i aplodovali sliku, FB će vas pitati da pozovete prijatelje ili podelite stranicu na vašem privatnom profilu.  Uncheck tu opciju, jer još niste spremni. Ne želite da prikažete “radove u toku”.   
  • Sledeći korak jeste da postavite nekoliko statusa. Status dobrodošlice ili prvi blog post, ili bilo koji kvalitetan sadržaj koji će interesovati vašu publiku.
Tek ste sada spremni da počnete da pozivate prijatelje da lajkuju vašu stranicu, kao i da je promovišete putem svog ličnog profila, šerovanjem na wall prijatelja ili njihovim tagovanjem. Budite umereni u ovome. Ne želite da spamujete ljude i izazovete kontra rezultate.

Facebook ima svoja pravila ponašanja na mreži koja se mogu naći na linku Terms of Use. Po ovim pravilima profilna stranica je rezervisana samo za pojedinačne korisnike, dok svi koji žele da promovišu svoje aktivnosti treba da koriste fan stranicu. To se naročito odnosi na profitabilna poslovanja, u protivnom kreirani profil će biti obrisan, čime će svi ‘prijatelji’ odnosno publika biti izgubljeni. Iskreno FB stranica nudi neuporedivo više mogućnosti za popularizaciju bloga, zato je i treba koristiti.

Ako ste kojim slučajem za vaš blog kreirali profil, ništa strašno. Profil možete da pretvorite u business page/fan page prateći uputstva ovde:  https://www.facebook.com/help?page=213602951994043

FB vam budi veliki broj opcija kako da vodite stranicu, kreirate vaše FB prisustvo i povećavate bazu fanova. Budite strpljivi, istražujte sve mogućnosti polako, igrajte se sa njima. Vremenom ćete naučiti šta vam je od ponuđenog korisno i šta nema potrebe da primenjujete.

Za korak po korak učenje zavirite i u korisne savete na linku Faceboook for Business www.facebook.com/business/?pages

No comments:

Post a Comment